Edycja 2017

II Kongres Mięsny Wiadomości Handlowych 2017

We wtorek, 28 lutego br., w stołecznym Hotelu Marriott odbył się II Kongres Mięsny Wiadomości Handlowych 2017, któremu towarzyszyło rozstrzygnięcie konkursu na Najlepsze Stoisko Mięsno Wędliniarskie. To najważniejsze wydarzenie dedykowane rynkowi mięsa i wędlin w tej części Europy.

W Kongresie wzięło udział ponad 300 gości reprezentujących kadrę top managerską i managerską, w tym przedstawiciele producentów (właściciele, członkowie zarządów, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów, dyrektorzy marketingu, dyrektorzy ds. strategii i rozwoju), spożywczych sieci handlowych wszystkich formatów i hurtowni (osoby zarządzające, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów, dyrektorzy marketingu, category managerowie, managerowie ds. private labels), jak również dostawcy usług. Kongresowi towarzyszyła wystawa produktów i prezentacja usług dedykowanych branży.

W prelekcjach i debatach wzięło udział 21 uznanych ekspertów. Podczas paneli dyskusyjnych i w prezentacjach przedstawili oni m.in. najnowsze trendy konsumenckie oraz analizowali kondycję firm z sektora mięsnego, a także kwestie zagrożeń i perspektyw związanych z produkcją oraz handlem produktami mięsnymi. Szczególną uwagę poświęcono zmianom w strukturze spożycia mięsa, innowacjom oraz zagadnieniom dotyczącym eksportu. Moderatorami paneli dyskusyjnych byli dziennikarze redakcji „Wiadomości Handlowych” oraz portalu wiadomoscihandlowe.pl – Łukasz Rawa i Maciej Pobocha. Kongres poprowadził znany i ceniony dziennikarz ekonomiczny Sławomir Siezieniewski.

PANELIŚCI



Jakub
Borowski


główny ekonomista,
Credit Agricole
Bank Polska

Paweł
Brzeziński


dyrektor handlowy,
ds. sprzedaży
nowoczesnej, JBB

Radosław
Chmurak


wiceprezes, dyrektor ds.sprzedaży i marketingu, Tarczyński

Marta
Gadomska Gołąb


radca prawny,
kancelaria Wierzbowski
Eversheds Sutherland

Honorata
Jarocka


analityk,
Mintel


Marek
Jurkiewicz


prezes,
Res-Drob


Grzegorz
Mech


strategic insight
manager,
GfK Polonia

Zbigniew
Nowak


prezes,
ZM Nowak


Jakub
Olipra


ekonomista,
Credit Agricole
Bank Polska

Waldemar
Skorupka


członek zarządu,
Hilton Foods
Polska

Piotr
Skurzyński


radca prawny,
kancelaria Wierzbowski
Eversheds Sutherland

Bogusław Strześniewski


prezes,
Inntec


Edyta
Łuczyńska


prezes,
Indykpol Brand


Bartłomiej Lewandowski


Polska Agencja
Inwestycji
i Handlu

René
Maillard


dyrektor,
Belgian
Meat Office

Krzysztof
Woźnica


prezes,
ZM Silesia


Adam
Zdanowski


dyrektor
ds. eksportu,
ZM Wierzejki

Marzena
Trajer


dyrektor,
Agencja
Rynku Rolnego

Robert
Katafiasz


prezes zarządu,
Nagel
Polska

Wojciech
Czyż


Commercial Director,
Nagel
Polska

Krzysztof
Zając


Equipment Marketing
Director Europe,
Sealed Air Food Care

Kai
Oltmann


Executive Director
of Marketing,
Sealed Air Food Care EMEA

RAMOWY PROGRAM KONGRESU


09.00-9.10 Powitanie uczestników
09.10-9.40 Zmiany w strukturze globalnego spożycia mięsa – tendencje i perspektywy / Jakub Borowski, główny ekonomista banku Credit Agricole
09.40-10.00 Rynek wędlin i dań convenience. Czego oczekuje konsument? / Grzegorz Mech, strategic insight manager, GfK Polonia
10.00-11.00 Panel dyskusyjny: Przemysł mięsny – czas nowych wyzwań

  • Sektor mięsny w Polsce. Stan obecny. Perspektywy rozwoju
  • Inwestycje prorozwojowe w branży mięsnej
  • Polskie mięso za granicą. Strategie eksportowe
  • Jakość czy atrakcyjna cena? Strategie firm mięsnych
  • Wpływ międzynarodowych umów handlowych na rynek mięsa w Polsce
  • ASF – jak wyjść z kryzysu?
Uczestnicy panelu:
Radosław Chmurak, wiceprezes, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Tarczyński; Edyta Łuczyńska, prezes, Indykpol; Zbigniew Nowak, prezes, ZM Nowak; Jakub Olipra, ekonomista, Credit Agricole Bank Polska; Piotr Skurzyński, radca prawny, kancelaria Wierzbowski Eversheds Sutherland; Adam Zdanowski, dyrektor ds. eksportu, ZM Wierzejki


11.00-12.00 Przerwa / Business Mixer


12.00-12.20 Rola innowacji na rynku produktów mięsnych / Honorata Jarocka, analityk firmy Mintel
12.20-12.35 Fresh red meat: market challenges in a volatile environment / Kai Oltmann, Executive Director of Marketing, Sealed Air Food Care EMEA
12.35-12.55 Jakość i bezpieczeństwo żywności w przemyśle mięsnym / Paweł Brzeziński, dyrektor handlowy ds. sprzedaży nowoczesnej w firmie JBB
12.55-13:10 Kierunki rozwoju eksportu produktów mięsnych / Marzena Trajer, dyrektor Agencji Rynku Rolnego


13.10-14.15 Lunch / Business Mixer


14.15-14:35 Wsparcie dla polskich firm zainteresowanych ekspansją zagraniczną. Case study Afryka / Bartłomiej Lewandowski, Polska Agencja Inwestycji i Handlu
14:35-14:55Wyzwania prawne dla branży mięsnej w 2017 roku / Marta Gadomska-Gołąb, radca prawny, Wierzbowski Eversheds Sutherland
14:55-15:15 Success stories: czynniki sukcesu belgijskiej wieprzowiny / René Maillard, dyrektor Belgian Meat Office
15:15-15:30 Wyzwania dla logistyki w branży mięsnej / Wojciech Czyż, dyrektor handlowy Nagel Polska
15:30-16:30 Panel dyskusyjny: Nowe technologie - produkcja, sprzedaż, zarządzanie

  • Nowe technologie, automatyka, innowacje
  • Optymalizacja produkcji – lepiej i taniej
  • Dobra logistyka kluczem do budowy konkurencyjności
  • Nowoczesne narzędzia zarządzania w branży mięsnej
  • Big Data sposobem na precyzyjną analizę działań wewnętrznych i rynku
Uczestnicy panelu:
Marek Jurkiewicz, prezes, Res Drob; Waldemar Skorupka, członek zarządu, Hilton Foods Polska; Bogusław Strześniewski, prezes, Intec; Krzysztof Woźnica, prezes, ZM Silesia; Krzysztof Zając, equipment marketing director Europe, Sealed Air Food Care; Robert Katafiasz, prezes Nagel Polska


16:30-17:00 Przerwa / Business Mixer


17:00-18:00 Gala z wręczeniem nagród w Konkursie na Najlepsze Stoisko Mięsno-Wędliniarskie oraz dla Dystrybutora Roku w kategorii Mięso i Wędliny.


18:00 Koktajl