II Kongres Mięsny Wiadomości Handlowych 2017
We wtorek, 28 lutego br., w stołecznym Hotelu Marriott odbył się II Kongres Mięsny Wiadomości Handlowych 2017, któremu towarzyszyło rozstrzygnięcie konkursu na Najlepsze Stoisko Mięsno Wędliniarskie. To najważniejsze wydarzenie dedykowane rynkowi mięsa i wędlin w tej części Europy.
W Kongresie wzięło udział ponad 300 gości reprezentujących kadrę top managerską i managerską, w tym przedstawiciele producentów (właściciele, członkowie zarządów, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów, dyrektorzy marketingu, dyrektorzy ds. strategii i rozwoju), spożywczych sieci handlowych wszystkich formatów i hurtowni (osoby zarządzające, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów, dyrektorzy marketingu, category managerowie, managerowie ds. private labels), jak również dostawcy usług. Kongresowi towarzyszyła wystawa produktów i prezentacja usług dedykowanych branży.
W prelekcjach i debatach wzięło udział 21 uznanych ekspertów. Podczas paneli dyskusyjnych i w prezentacjach przedstawili oni m.in. najnowsze trendy konsumenckie oraz analizowali kondycję firm z sektora mięsnego, a także kwestie zagrożeń i perspektyw związanych z produkcją oraz handlem produktami mięsnymi. Szczególną uwagę poświęcono zmianom w strukturze spożycia mięsa, innowacjom oraz zagadnieniom dotyczącym eksportu. Moderatorami paneli dyskusyjnych byli dziennikarze redakcji „Wiadomości Handlowych” oraz portalu wiadomoscihandlowe.pl – Łukasz Rawa i Maciej Pobocha. Kongres poprowadził znany i ceniony dziennikarz ekonomiczny Sławomir Siezieniewski.

PANELIŚCI

Jakub
Borowski
główny ekonomista,
Credit Agricole
Bank Polska

Paweł
Brzeziński
dyrektor handlowy,
ds. sprzedaży
nowoczesnej, JBB

Radosław
Chmurak
wiceprezes, dyrektor ds.sprzedaży i marketingu, Tarczyński

Marta
Gadomska Gołąb
radca prawny,
kancelaria Wierzbowski
Eversheds Sutherland

Honorata
Jarocka
analityk,
Mintel

Marek
Jurkiewicz
prezes,
Res-Drob

Grzegorz
Mech
strategic insight
manager,
GfK Polonia

Zbigniew
Nowak
prezes,
ZM Nowak

Jakub
Olipra
ekonomista,
Credit Agricole
Bank Polska

Waldemar
Skorupka
członek zarządu,
Hilton Foods
Polska

Piotr
Skurzyński
radca prawny,
kancelaria Wierzbowski
Eversheds Sutherland

Bogusław Strześniewski
prezes,
Inntec

Edyta
Łuczyńska
prezes,
Indykpol Brand

Bartłomiej Lewandowski
Polska Agencja
Inwestycji
i Handlu

René
Maillard
dyrektor,
Belgian
Meat Office

Krzysztof
Woźnica
prezes,
ZM Silesia

Adam
Zdanowski
dyrektor
ds. eksportu,
ZM Wierzejki

Marzena
Trajer
dyrektor,
Agencja
Rynku Rolnego

Robert
Katafiasz
prezes zarządu,
Nagel
Polska

Wojciech
Czyż
Commercial Director,
Nagel
Polska

Krzysztof
Zając
Equipment Marketing
Director Europe,
Sealed Air Food Care

Kai
Oltmann
Executive Director
of Marketing,
Sealed Air Food Care EMEA
RAMOWY PROGRAM KONGRESU
09.00-9.10 Powitanie uczestników
09.10-9.40 Zmiany w strukturze globalnego spożycia mięsa – tendencje i perspektywy / Jakub Borowski, główny ekonomista banku Credit Agricole
09.40-10.00 Rynek wędlin i dań convenience. Czego oczekuje konsument? / Grzegorz Mech, strategic insight manager, GfK Polonia
10.00-11.00 Panel dyskusyjny: Przemysł mięsny – czas nowych wyzwań
- Sektor mięsny w Polsce. Stan obecny. Perspektywy rozwoju
- Inwestycje prorozwojowe w branży mięsnej
- Polskie mięso za granicą. Strategie eksportowe
- Jakość czy atrakcyjna cena? Strategie firm mięsnych
- Wpływ międzynarodowych umów handlowych na rynek mięsa w Polsce
- ASF – jak wyjść z kryzysu?
Uczestnicy panelu:
Radosław Chmurak, wiceprezes, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Tarczyński; Edyta Łuczyńska, prezes, Indykpol; Zbigniew Nowak, prezes, ZM Nowak; Jakub Olipra, ekonomista, Credit Agricole Bank Polska; Piotr Skurzyński, radca prawny, kancelaria Wierzbowski Eversheds Sutherland; Adam Zdanowski, dyrektor ds. eksportu, ZM Wierzejki
11.00-12.00 Przerwa / Business Mixer
12.00-12.20 Rola innowacji na rynku produktów mięsnych / Honorata Jarocka, analityk firmy Mintel
12.20-12.35 Fresh red meat: market challenges in a volatile environment / Kai Oltmann, Executive Director of Marketing, Sealed Air Food Care EMEA
12.35-12.55 Jakość i bezpieczeństwo żywności w przemyśle mięsnym / Paweł Brzeziński, dyrektor handlowy ds. sprzedaży nowoczesnej w firmie JBB
12.55-13:10 Kierunki rozwoju eksportu produktów mięsnych / Marzena Trajer, dyrektor Agencji Rynku Rolnego
13.10-14.15 Lunch / Business Mixer
14.15-14:35 Wsparcie dla polskich firm zainteresowanych ekspansją zagraniczną. Case study Afryka /
Bartłomiej Lewandowski, Polska Agencja Inwestycji i Handlu
14:35-14:55Wyzwania prawne dla branży mięsnej w 2017 roku / Marta Gadomska-Gołąb, radca prawny, Wierzbowski Eversheds Sutherland
14:55-15:15 Success stories: czynniki sukcesu belgijskiej wieprzowiny / René Maillard, dyrektor Belgian Meat Office
15:15-15:30 Wyzwania dla logistyki w branży mięsnej / Wojciech Czyż, dyrektor handlowy Nagel Polska
15:30-16:30 Panel dyskusyjny: Nowe technologie - produkcja, sprzedaż, zarządzanie
- Nowe technologie, automatyka, innowacje
- Optymalizacja produkcji – lepiej i taniej
- Dobra logistyka kluczem do budowy konkurencyjności
- Nowoczesne narzędzia zarządzania w branży mięsnej
- Big Data sposobem na precyzyjną analizę działań wewnętrznych i rynku